Welkom op Shoptiponline.nl het online magazine met de leukste tips over wonen, gadgets, gezondheid, fashion. auto's. de zakelijke markt en veel meer. Toen ik begon met shoptiponline focuste ik mij eigenlijk voornamelijk op mode en fashiontips. Toen ik een tijdje bezig was begon ik het schrijven zo leuk te vinden dat ik ook tips ging schrijven over interieur, meubels en coole accessoires voor in huis. Van het een kwam het ander en nu zet ik mijn passie door in verschillende onderwerpen die ik graag met het publiek deel. Lees gauw verder, want er staan een heleboel leuke artikelen voor jou op mijn blog.

3 tips voor beginnende kleding webshops

Is jouw droom uitgekomen en ben je begonnen met een eigen kleding webshop? Dat is mooi, maar we weten allemaal dat het ook ontzettend lastig kan zijn om een eigen onderneming te starten. Zeker een kleding webshop, waar de concurrentie enorm hoog is en het aanbod er boven uit torent. Hoe zorg je ervoor dat je jouw hoof boven water houdt, en je vanm je kleding webshop een écht succes maakt? Lees deze blog voor handige en voordelige tips!

Veel foto’s

Het allerbelangrijkste op een webshop is dat er genoeg foto’s zijn van de kleding die je wilt verkopen. Mety één foto ga je het niet redden, zeker vrouwen zijn namelijk kritisch en willen het item goed kunnen bestuderen. Zorg dus dat je minimaal 4 foto’s hebt van het kledingstuk, van verschillende kanten. Daarnaast is het ook zeer belangrijk dat je ervoor zorgt dat een model de kleding draagt op de foto’s, pas dan komt het professioneel over en kunnen jouw klanten de kleding goed zien.

Gebruik maken van Instagram en Pinterest

Naast het maken van goede foto’s, is het ook heel belangrijk dat je zichtbaar bent op verschillende social media platformen. De belangrijkste voor de kleding branche is Instagram, via deze weg zul je het beste gevonden worden en kun je laten zien wat de brand identity is van jouw bedrijf. Ook voor Instagram is het belangrijk om goede foto’s te tonen, en bij elke post duidelijk te vernoemen welk kledingstuk er gedragen wordt. Daarnaast kun je ook gebruik maken van Pinterest, en ervoor zorgen dat je goede tags gebruikt.

Customer service wordt steeds belangrijker

Het was altijd al belangrijk om klatvriendelijkheid bovenaan te stellen, maar tegenwoordig wordt het nog belangrijker. Dit komt door de komst van de reviews. Klanten kunnen tegenwoordig op enorm veel verschillende platforms een review achter laten, en ook zullen nieuwe klanten deze te zien krijgen. Daarom is het belangrijk dat je slim inspeelt op de reviews, vraag bijvoorbeeld na elke bestelling via een e-mail aan je klanten of zij een review achter willen laten. Zorg er daarom voor dat je goed bereikbaar bent voor vragen, je moet snel kunnen schakelen wanneer een klant informatie nodig heeft. Ook de verzending van je kleding moet tip top in orde zijn. Zorg daarom altijd voor kwalitatief verpakkingsmateriaal, de verzending van je producten is een heel belangrijk aspect, je wilt tenslotte toch niet dat er spullen vies of kapot afgeleverd worden? Ook dat is slecht voor de waarderingen van je bedrijf.

 

Similar Articles

Comments

Advertisment

Instagram

Most Popular

Kiezen voor een e-bike

Elektrische fietsen maken hun opmars in Nederland. Dat is natuurlijk ook logisch, aangezien Nederland een fietsland bij uitstek is. We leren al op vier...

De verschillende manieren om een pakket te versturen

  We maken er tegenwoordig steeds meer gebruik van en is het tegenwoordig ook steeds makkelijker om te doen, een pakket versturen. Wekelijks worden er...

De 5 favoriete zomerdrankjes van 2020

Het leek de afgelopen tijd wel of de zomer echt tot een einde is gekomen. Maar deze week zijn er nog heel veel zonnige...