Ieder bedrijf, online of offline, krijgt te maken met adverteren. Door het adverteren maak je jezelf zichtbaar en hoop je conversie te genereren. Vroeger gebeurde adverteren voornamelijk via de offline kanalen zoals tijdschriften, kranten, radio, etc. Maar met de online wereld van tegenwoordig is het online adverteren bijna niet meer weg te denken en levert het vaak het meeste op. Hier 5 redenen waarom adverteren op online kanalen nou zo belangrijk is.
-
Online adverteren gebruiken voor het bereiken van je doelgroep
Het is een feit! Online bereik je, je doelgroep veel beter dan online. Hoe dit komt? Alle data over jouw doelgroep is al voor je verzameld door Google en andere online kanalen en daar mag je “gratis” gebruik van maken. Deze informatie heb je niet of lastig bij het offline adverteren. Er gaat veel meer werk inzitten en voordat je alle informatie hebt verzameld is je doelgroep misschien wel al weer verantwoord. Door het online adverteren bereik je, je doelgroep veel beter doordat Google weet waar je doelgroep naar opzoek is.
-
Zelf je budget bepalen
Of je nu een klein bedrijf bent met een minimaal budget of een groot bedrijf bent met een onbeperkt budget, online adverteren is voor elk bedrijf geschikt. Er is namelijk al de mogelijkheid om te adverteren met een minimaal budget. Je zal hierdoor misschien niet direct bovenaan staan en op alle gewenste plekken naar voren springen maar als je het stapje voor stapje opbouwt kan dit je veel profijt leveren. Ook kun je zelf je budget instellen en als dit budget op is wordt de advertentie simpelweg gewoon niet meer getoond. Je zit dus niet vast aan contracten of andere onverwachte kosten.
-
Meten is weten
Online adverteren is een hele goede meten om ook daadwerkelijk je traffic te meten. Je kan bijvoorbeeld zijn hoe vaak er is doorgeklikt vanaf een advertentie. Is dit relatief laag dan weet je dat of je advertentie niet passend genoeg of dat je misschien van doelgroep zal moeten veranderen. Is dit conversie naar behoren dan weet je dat je de goede weg bent in geslagen.
-
Aanpassen en optimaliseren wanneer jij het wilt
Maak je een taalfoutje in een flyer en is deze door de check heen gekomen, dan kun je al je flyers weggooien. Een online advertentie kun je elke seconde aanpassen als je wilt. Een taalfoutje of wat extra informatie toevoegen kan op elk gewenst moment.
-
Advertentie tonen wanneer jij het wilt
Nog een mooi voordeel van online adverteren is het feit dat je een begin en/of eindtijd in kunt stellen. Stel dat je bijvoorbeeld een advertentie online hebt geplaatst waarop staat dat ze telefonisch contact met je kunnen opnemen. Deze advertentie wordt op 20.00 laten zien maar dan is je winkel helemaal niet meer open. Met het instellen van een tijd voorkom je dus dit soort klein misvattingen.
En? Hebben we je jou al overtuigd om te beginnen met het plaatsten van online advertenties?